Fortsätt till huvudinnehåll

Näst sista dagen av år 2017

Ingen kontinuitet på mitt bloggande överhuvudtaget.

Tappar ömsom intresset, ömsom glömmer jag att bloggen ens finns.

Vad har hänt sen senast? Massor.

Har gått en kurs i operaregi med Kasper Holten som handledare. Om du inte vet vem han är, kan du kolla HÄR.

Off the record kan jag tillägga att det var lite som att ha en operavärldens Gordon Ramsey i rummet. Lite Duracell-kanin-varning, kombinerat med (såklart) ett väldigt stort kunnande, en enorm erfarenhet av opera och en jäkla svada.

Men kul!


sjunga är ändå livet

Gjorde ett litet inhopp som bakgrundskör/döds-sköterska i Tosca

och så gymmade jag när jag hann

Egon bryr sig icke!

Jag fick ställa en del av mina tankar på sin spets och lärde mig att våga dra saker till sin extrem (heter det så på svenska?) och att hela tiden fråga mig själv vad det är jag vill berätta.

Lustigt nog (orkar inte berätta hela historien) fick detta till slut mig att tänka att jag inte vill regissera. Hjälpa sångelever med exempelvis auditionträning och interpretation, absolut, men regissera, nej.

Fick en oväntat och plötsligt återfall in i sångerskerollen igen, och planerar nu att ta över världsherraväldet, samtidigt som jag börjar träna med PT på torsdag för att komplettera imagen med att även vara stark, cool och fantastisk.

Ta detta med en nypa salt, hörrni! Det är skrivet med en stor portion ironi, och jag är en ödmjuk person.

Men en ska veta vad en kan. Och vad en inte kan. (även om jag nog inte helt värdelös på att regissera)

Det har varit jul.
Okej, den kanske inte är helt över, men Elin åkte tillbaka till Paris imorse via Warszawa (dyra biljetter såhär års), Jacob är kvar i stan en vecka till och hundarna och jag preppar för nyår.
Dvs, jag tänker ut bästa sätt att trötta ut dem (speciellt jätterädda Smilla) så pass att vi inte ska behöva gå ut mer än nödvändigt imorgon kväll.

Roland har börjat med julgransplundring. Redan när vi klädde granen faktiskt!

Elin bjöd mig på bio, vi var på mysiga fina bion Zita och såg Woody Allens senaste, Wonder wheel. Fin film som utspelade sig på Coney Island på 50-talet. Trolskt ljus och bra skådisar!

Jul i vårt hus! Självklart med jul-hantlarna beredda :)

Sjöng i kyrkan på julafton gjorde jag i år igen. Vet inte för vilket år i ordningen.

Elin och Egon är kompisar

På Friskis är det också jul!

och ganska lugnt!

Vissa gillar att slappa

Strålande stjä-ä-rn-aaa

GIF-tajm!

Har egentligen massa mer att berätta, men tar ett litet inlägg i taget.

Gott slut på det gamla året önskar jag dig, och måtte 2018 bli ljust och fyllt av hopp för dig, mig och mänskligheten.

Och så önskar jag att jag äntligen ska få ägna mig åt det jag helst vill. Och att pengarna ska räcka till!


HAHAHAHA

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v